Conferinţa pedagogică - 2016


RAPORT – FIȘA GENERALIZATOARE
Conferinţa pedagogică - 2016
„Acces, relevanță, calitate în educație – competențe pentru prezent și viitor”.




Raionul / municipiul: 
LT ”A. Pușkin” mun. Bălți
Data organizării atelierelor de lucru:
19.08.2016
Nr  de participanţi la ateliere:
48
Data organizării conferinţei:
22.08.2016
Nr  de participanţi la conferinţă:
56
SINTEZE PE ATELIERELE DE LUCRU:
Atelierul 1:  КАФЕДРА УЧИТЕЛЕЙ РУССКОГО ЯЗЫКА И ЛИТЕРАТУРЫ
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1. Низкая мотивация к учению:
А) низкая читательская активность;
Б) слабое владение основами текстообразования;
В) нежелание или неумение думать, размышлять над прочитанным.
1. Являть образец учительской речи как эталон для подражания.
2. Проводить интегрированные уроки, осуществляя полифонию слова, музыки, визуального ряда, светообозначений, пластики, актёрского мастерства учащихся.
Открытые уроки, мастер-классы учителей словесности.
Традиционные посвящения первоклассников в «Юные читатели» (учитель Ананьева Л.Н.)
Традиционные «Дни открытых дверей» (библиотекарь Ананьева Л.Н.)
Традиционные акции «День без дурного слова», «Библиодень-Библионочь» (учитель Шершун И.И.)
Клуб любителей чтения художественных произведений «Зелёная лампа» (учитель Шершун И.И.)
Клуб весёлых и начитанных (учитель Влас Д.Б.)
2. Страсть школьников к интерактивным средствам:
А) антикатарсисовое влияние СМИ;
Б) оскудение устной и письменной речи.
1. Прибегать к театрализации с целью достижения эстетического наслаждения от общения с художественным произведением.
2. Разнообразить внеклассные мероприятия по предмету.
3. Привлекать ко внеклассным мероприятиям не только одарённых учащихся, но и школьников средних способностей.
Тренинги, педагогические мастерские, организованные учителями русского языка и литературы.
Преемственность, сотрудничество и сотворчество в работе учителей-предметников разных учебных дисциплин.
3. Пробелы в нравственном воспитании учащихся.
1. Продолжить использование разнообразных дидактических стратегий с целью соприкосновения учащихся с прекрасным. Побуждать школьников к сопереживанию, сотворчеству.
2. Заниматься самообразованием и побуждать учащихся к саморазвитию.
Опыт театрализации художественных произведений учителей Урсу Е.А., Огинской В.М.
Atelierul 2: КАФЕДРА УЧИТЕЛЕЙ РУМЫНСКОГО ЯЗЫКА И ЛИТЕРАТУРЫ
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1. Necesitatea extinderii mediului de comunicare în limba română pentru elevii alolingvi.
1. Promovarea activităţilor extraşcolare în vederea extinderii      mediului de comunicare în afara lecţiilor.
Realizarea activităților extracurs și extrașcolare.
2. Promovarea parteneriatelor dintre instituțiile cu instruire în limba română şi cele cu instruire în limba rusă ar putea fi asigurată prin organizarea de proiecte comune de realizare a  activităţilor cognitive, culturale, sportive etc.
1. Relașii de parteneriat cu Biblioteca Municipală „Eugeniu Coșeriu”, Filiala nr. 5.
2. Realizarea activităților extrașcolare în baza   programelor  Retro, Novateca, Zîmbește cu noi!
3. Liceenii au beneficiat de odihnă în taberele de vară cu program educaţional complex de imersiune în limba română.
2. Axarea prea mare pe studiul literaturii în detrimentul comunicării uzuale într-o societate modernă.

3. Lipsa unui progres palpabil a rezultatelor  elevilor în cadrul evaluărilor naționale.
Dezvoltarea competenţelor de comunicare orală şi scrisă prin rezolvarea de probleme situaţionale.
1. Diversificarea instrumentelor de evaluare, inclusiv     a celor de evaluare orală.
2. Pregătirea elevilor, în afara orelor de curs, pentru Evaluarea Naţională a constituit o preocupare permanentă.
1. Utilizarea metodelor şi strategiilor moderne, activ-participative, stimulative pentru învăţarea elevilor.
2. Eficacitatea lecțiilor netradiționale.
3. Rezultatele obţinute la Evaluarea Naţională sînt o confirmare demonstrată prin progresul realizat în cadrul evaluărilor.
Atelierul 3: КАФЕДРА УЧИТЕЛЕЙ ЭСТЕТИКО-ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ЦИКЛА
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1. Повышение качества усвоения учебного материала.
1. Внедрение современных педагогических технологий,
разнообразных форм работы.
1. Открытые уроки, взаимопосещение уроков.
2. Работа с детьми, имеющими низкую мотивацию к учению.
2. Индивидуальный подход к учащимся, работа с родителями.
2. Родительские собрания, внеурочные мероприятия.
3. Качественная реализация мероприятий и участие в городских конкурсах.
3. Посещение внеклассной работы, разработка эффективного плана работы с одарёнными детьми.
3. Внеклассные и внеурочные мероприятия.
Atelierul 4: КАФЕДРА ЕСТЕСТВЕННО-МАТЕМАТИЧЕСКОГО ЦИКЛА
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1. Низкий средний балл по математике на экзамене на степень бакалавра
1. Проведение дополнительных занятий во внеурочное время.
2. Уменьшение нагрузки на учащихся – объём домашних заданий (во II семестре) по предметам, не сдаваемых на БАКе.
Внеурочные курсы по подготовка к экзаменам.
Atelierul 5: КАФЕДРА СОЦИО-ГУМАНИТАРНОГО ЦИКЛА
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1. Снижение среднего балла и процента качества по истории и географии.
1. Разработка нового плана действий на 2016-2017 учебный год:
А) провести заседание МО, поделиться опытом наиболее эффективных форм и методов преподавания;
Б) выработать систему наиболее эффективных форм и методов работы в выпускных классах.
Планирование работы МО и учителей-предметников.
2. Снижение контроля со стороны родителей и ослабление контакта УЧИТЕЛЬ–УЧЕНИК–РОДИТЕЛЬ
1. Привлечение родителей к участию в различных мероприятиях совместно с детьми или в качестве зрителей.
Совместные мероприятия: руководитель МО, классные руководители, учителя-предметники.
Atelierul 6: КАФЕДРА УЧИТЕЛЕЙ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1.         Reusita elevilor al examenului de BAC;
2.         Sablonizarea unor activități de învățare;
3.         Nu se diversifică îndeajuns tehnicile și instrumentele de evaluare;
4.         Preluarea modelelor fără a selecta detaliile de conținut.


1.      Educaţie centrată pe cel ce învaţă, bazată pe     diferenţiere şi individualizare;
2.      Implicarea activă în proiectele de parteneriat (professor-elev-parinte);
3.      Implicarea elevilor în instruirea interactivă;
4.      Formarea de cadre didactice  demne la nivel naţional;
5.      Asigurarea cu auxiliare didactice, susţinătoare a conţinuturilor.
1.    Se aplică corespunzător curriculumul şcolar clasele 10-12;
2.    Demersurile didactice poartă caracter coerent și     echilibrat;
3.    Se  dirijează eficient învățarea.

Atelierul 7: КАФЕДРА УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ
Probleme abordate:
Soluţii identificate
Bune practici/experiență de împărtăşit
1. Критериальное оценивание
1. Открытый урок по ИКТРН в 1 классе. Учитель : Костюк К. М.2. Общешкольный тренинг на тему : « Критериальное оценивание через дескрипторы в 1 классах.»  
1. Портфолио ученика.
2. Дневник ученика.
3. Благодарственные письма родителям.
4. Система оценивания через дескрипторы.
2. Обучение детей с  особыми образовательными способностями.
1. Сотрудничество всех участников процесса и регулярное отслеживание изменений помогает добиться успехов.
2. Родители воспринимаются в школе как партнеры и соучастники процесса.
3. Создание благоприятной атмосферы для детей с особыми образовательными потребностями в школе.
1. Учащиеся с особыми образовательными потребностями успешно написали тесты по национальному тестированию в 4 классах.
2. В инклюзивной среде улучшается социальная компетенция и навыки детей с ооп.
3. В инклюзивной среде в нашем лицее дети с  ооп имеют более насыщенные учебные программы ,что привело к улучшенным результатам.




Note şi comentarii:
Sugestii de îmbunătățire pentru organizarea conferinței pedagogice în anul următor
 ----------------------------
Concluziile (rezoluția) conferinței: (1-3 obiective pentru noul an de studii, indicatori de monitorizare și evaluare, etc.)
1. Monitorizarea utilizării efective a metodelor interactive, în realizarea educaţiei de bază şi a acelor metode de evaluare care să evidenţieze capacităţile creative ale elevilor.
    Indicator de performanţă: Aplicarea  corectă a curriculum-ului  modernizat,  axat  pe formarea competenţelor, utilizând  metode   
    didactice centrate pe elev, valorificând potenţialul creativ al copiilor.
 2.  Monitorizarea, evaluarea  calităţii  ofertei educaţionale şi atingerea  standardelor  de  performanţă    de  elevi  şi cadrele didactice.                                                                                             
    Indicator de performanţă: Eficientizarea procedeelor de organizare şi desfăşurare a evaluărilor, rezultatelor şcolare la toate treptele  
    de şcolaritate.
3. Susţinerea şi promovarea elevilor cu reuşite deosebite la olimpiadele municipale, republicane şi a altor activităţi cu caracter
    competitiv. Promovarea activităţilor cu elevii dotaţi.
    Indicator de performanţă:  Valorificarea potenţialului intelectual şi creativ al elevilor.
Propuneri pentru conferinţele pedagogice - 2017 (organizare proces, conţinut etc.):

В работу конференции включить председателей родительских ассоциаций, других общественных организаций - партнеров учебных учреждений.

Russu

Instagram